I och med att ecu'n inte "somnar" och då håller alla andra "vakna" och suger ur batteriet.
Jag skall testa att koppla in en turbo timer till +30 matar ledningen för stolen.
Så när jag stänger av tändningen så börjar den räkna ner och till slut efter inställd tid så "dör" +30 strömmen till stol ecu'n.
Och den "somnar"
Biltema har en turbo timer för 200 pix.
Någon mindre än 2800 pix för en ny ecu.
Vad tror ni?
Kommer det att funka?
Trasig ecu till elstolarna? Tänkbar lösning.
Re: Trasig ecu till elstolarna? Tänkbar lösning.
Eller spara 195 pix och koppla den så att den går på +15 istället. 5 kr för lite eltejp eller krympslang och lödtenn.
I min halv-el måste man slå på tändningen för att kunna flytta stolen. Ser inte detta som ett problem.
I min halv-el måste man slå på tändningen för att kunna flytta stolen. Ser inte detta som ett problem.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: Trasig ecu till elstolarna? Tänkbar lösning.
Men jag vill ha igång funktionen lätt i och urstigning
Re: Trasig ecu till elstolarna? Tänkbar lösning.
Då låter ett tidsrelä eller turbotimer som en alldeles utmärkt lösning. Märkligt förresten att styrenheten drar så mycket ström fast den inte driver någon motor? Att bara hålla processorn igång brukar inte dra många W.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: Trasig ecu till elstolarna? Tänkbar lösning.
När stolarna är inkopplade så dras batteriet ur på 2-3 dagar.
Och det är den förklaringen jag läst mig till på olika forum.
Att den håller alla styrenheter "vakna".
Och det är den förklaringen jag läst mig till på olika forum.
Att den håller alla styrenheter "vakna".
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests