Scorpio wrote:Feliks wrote:Annars om man ser till bang for the buck ligger nog min 211 420 cdi facelift designo bra till, bättre långfärdsbil är svårt att hitta, varvar 3500rpm i 250km/h - stabilt
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Det var allt lite högvarvigt, drar den inte mycket soppa då? Körde en E220 diesel härom dagen och den varvade 3000 rpm i 260 km/h(1500 rpm i 130 km/h). Men med 500' plus så var det förstås helt andra buck också..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Den drar alltid mycket diesel men det kan jag leva med haha. Jag är väldigt skeptiskt till att en fjuttig 220 ens gör 241km/h men överbevisa mig gärna
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sitter ju visserligen 9-växlad automat i dessa bilar och jag har bara 7 i min så det gör säkerligen sitt till både vad gäller accerlation och varvtal.
Tycker det är synd att Mercedes inte har några diesel v8:or längre, 211 facelift var väl den sista E-klassen som hade v8-dieseln, nu ligger väl toppmodellerna runt 260hk (diesel) vilket inte är intressant alls.. Gäller även S-klassen.
Både Audi & Porsche mfl har ju kvar diesel v8orna i sitt sortiment så borde ju finnas ett tillräckligt stort kundunderlag för att fortsätta med dessa.
![#Beer :drinking:](./images/smilies/new_all_coholic.gif)