300e
Re: 300e
Det är det s.k 124-syndromet... Har oerhört svårt att vara utan en 124 jag med. De andra mercorna är en klen tröst i jämförelse... Dock så har jag ju tillgång till farsgubbens cab sålänge han har den kvar. Så blir suget för svårt så kan jag ju låna den.
Skall dock köpa en 124 igen, när rätt bil dyker upp.
Skall dock köpa en 124 igen, när rätt bil dyker upp.
Nu: a124, x204
Tidigare: w111, w110, s/w/a/c124, w201, s202, s/w210, c208, r129, s211, s203, c123.
Tidigare: w111, w110, s/w/a/c124, w201, s202, s/w210, c208, r129, s211, s203, c123.
Re: 300e
Jojjet wrote:Det är det s.k 124-syndromet... Har oerhört svårt att vara utan en 124 jag med. De andra mercorna är en klen tröst i jämförelse... Dock så har jag ju tillgång till farsgubbens cab sålänge han har den kvar. Så blir suget för svårt så kan jag ju låna den.
Skall dock köpa en 124 igen, när rätt bil dyker upp.
Jag lånar inte till dig för då får jag väl aldrig se den igen
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: 300e
Sålde min W124 200E -92 hösten 2011, "ska aldrig ha en w124 igen, vill ha något nyare" Här idag äger jag 2st W201 och 1st S124.... Varav bruksbilen är en W201 -89 med M103.98.... Har man väl åkt Mercedes mellan 88-93 är det svårt att välja annat hehe.
Re: 300e
speeds_ wrote:Sålde min W124 200E -92 hösten 2011, "ska aldrig ha en w124 igen, vill ha något nyare" Här idag äger jag 2st W201 och 1st S124.... Varav bruksbilen är en W201 -89 med M103.98.... Har man väl åkt Mercedes mellan 88-93 är det svårt att välja annat hehe.
Ja det verkar vara en mb sjuka
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: 300e
Jag kör 300E som bruksbil åretrunt sen 3 år tillbaka. Fortfarande rostfri!
De enda "sjukorna" är inkontinens, allt som kan droppa droppar och den börjar bli lite sladdrig så det är säkert bussningarna som börjar bli trötta annars går motorn bra och lådan växlar hårt och bestämt.
De enda "sjukorna" är inkontinens, allt som kan droppa droppar och den börjar bli lite sladdrig så det är säkert bussningarna som börjar bli trötta annars går motorn bra och lådan växlar hårt och bestämt.
300E - 88
200 - 88 skrotad
200 - 88 skrotad
Re: 300e
Hämtad Vattenpumpen gnisslar så den ska bytas samt avgasvärden är helt åt skogen. Såg ett klipp på youtube hur man kan med hjälp av diagnosuttaget och multimeter kan ställa in blandningen rätt Men ska göra ett leak-down test på den då den drar vatten och i exp.kärlet ser det ut att vara olja så det kan ju förklara avgasvärderna. Denna bil får dock vila till hösten då jag har andra projekt jag prioriterar nu först. Priset på bilen då...tja..jag bytte den mot min cykel jag hade ståendes i garaget
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: 300e
Är dessa fälgar nåt att ha? Däcken är helt slut men jag tänkte på fälgarna? Alla navkåpor finns och fälgarna är ej kantstötta..
har suttit på denna bil men var dessa fälgar tillbehörsfälgar?
har suttit på denna bil men var dessa fälgar tillbehörsfälgar?
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
- Mattileinen
- Hedersmedlem
- Posts: 1753
- Joined: Fri 07 Oct, 2011 20:15
Re: 300e
pasi wrote:Är dessa fälgar nåt att ha?
Det är rätt enkelt att avgöra,tycker du dem är snygga så är svaret ja.
Om du frågar mig
Re: 300e
Mattileinen wrote:pasi wrote:Är dessa fälgar nåt att ha?
Det är rätt enkelt att avgöra,tycker du dem är snygga så är svaret ja.
Om du frågar mig
jag tänkte mer på att om det är nåt man kan sälja, intresserad? tycker åttahålarna passar bäst på en w124 :a
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
- Mattileinen
- Hedersmedlem
- Posts: 1753
- Joined: Fri 07 Oct, 2011 20:15
Re: 300e
pasi wrote:jag tänkte mer på att om det är nåt man kan sälja, intresserad? tycker åttahålarna passar bäst på en w124 :a
På så vis!
- Mattileinen
- Hedersmedlem
- Posts: 1753
- Joined: Fri 07 Oct, 2011 20:15
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Re: 300e
Cremefärgat skinn, f-n vad fräscht!
Jag instämmer om W124-sjukan. Kan inte förmå att skeppa Coupen trots att den stått stilla ett par år. Kan vara bra att ha om det blir kallt någon dag
Jag instämmer om W124-sjukan. Kan inte förmå att skeppa Coupen trots att den stått stilla ett par år. Kan vara bra att ha om det blir kallt någon dag
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Re: 300e
Mercafreaket wrote:Cremefärgat skinn, f-n vad fräscht!
Jag instämmer om W124-sjukan. Kan inte förmå att skeppa Coupen trots att den stått stilla ett par år. Kan vara bra att ha om det blir kallt någon dag
Jag gillar inredningen med :) nej coupen ska du nog inte sälja,börjar bli ovanliga som fina vanliga 124:or..
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests