Låg vänster bak efter bärgning
Låg vänster bak efter bärgning
Var tvungen att ringa bärgare för ett tag sen när vattenpumpen la av. Någon dag efter var hela bilen låg i bak men höjdes när pumpen var fixad och jag startade motorn. Har kört med bilen ett tag utan att upptäcka något fel men nu när den stått orörd några dagar så sjunker den i vänster bak. Kan det hänt något vid bärgningen när den stått och gungat på bärgningsbilen?
E 220 Cdi -12
Re: Låg vänster bak efter bärgning
Helt normalt om den får stå några dagar.
Re: Låg vänster bak efter bärgning
Nja, normalt är det väl inte, sjunker den så finns det ett läckage någonstans. Brukar bli värre när det är kallt. Sen är det väl ingen större fara att köra med ett litet läckage, pumpen får gå mer bara.
Re: Låg vänster bak efter bärgning
Jo det är helt normalt, tror i te det f8nns någon med luftfjädring som inte sjunker ihop lite på en vecka. Det går aldrig att få ett system med ventiler 100% tätt.
Re: Låg vänster bak efter bärgning
Var brukar det läcka? Har hört att det är någon slang eller rör som brukar gå sönder.
Tidigare har den stått mycket längre utan det märkts något på fjädringen
Tidigare har den stått mycket längre utan det märkts något på fjädringen
E 220 Cdi -12
Re: Låg vänster bak efter bärgning
Min W211 med luftfjädring bak (nivåreglering) kan stå i ett par månader utan att sjunka ihop. Sjunker bilen ihop på några dagar eller någon vecka är det ett onormalt läckage och förmodligen en bälg som är dålig.
Re: Låg vänster bak efter bärgning
Har du luftfjädring runt om eller bara nivåreglering bak?
Re: Låg vänster bak efter bärgning
Det sitter väl O ringar runt slngarnas anslutning i stötdämparen. Löt bilen stå belastad, dvs hissa inte upp bilen. Ta en blomspruta med tvålvatten och spruta på vid alla anslutningar. Bubblar det någonstans så har du hittat läckaget. Jag är inte hundra procent säker på din bil men jag tror att kompressorn sitter i VF bakom plasten, under lyktan. Har en gkd vän som har en likadan som din och den sjönk ihop, det var någon koppling vid kompressorn. Jag har ju en W211, alltså limousine, 500 med luftfjädring på alla fyra hjulen, inte nivåreglering alltså.
Re: Låg vänster bak efter bärgning
Ok låter ju vettigt har haft samma tanke. Tror min kompressor sitter i utrymmet till vänster i bak
E 220 Cdi -12
Re: Låg vänster bak efter bärgning
Nej, kompressorn sitter under vänster lykta precis som kölis skriver. Det går att komma åt den underifrån om du tar bort den främre plasten under stötfångaren men det blir lite enklare om du även tar bort innerskärmen.
När man bara har nivåreglering bak brukar sällan kompressorn vara problemet. Det sitter elektriskt styrda ventiler direkt på luftbälgarna. Dessa stänger helt när rätt tryck / rätt höjd har uppnåtts. Så det mest sannolika är att det antingen läcker vid ventilerna eller någon annanstans på bälgarna.
När man bara har nivåreglering bak brukar sällan kompressorn vara problemet. Det sitter elektriskt styrda ventiler direkt på luftbälgarna. Dessa stänger helt när rätt tryck / rätt höjd har uppnåtts. Så det mest sannolika är att det antingen läcker vid ventilerna eller någon annanstans på bälgarna.
Re: Låg vänster bak efter bärgning
Bateman wrote:Min W211 med luftfjädring bak (nivåreglering) kan stå i ett par månader utan att sjunka ihop. Sjunker bilen ihop på några dagar eller någon vecka är det ett onormalt läckage och förmodligen en bälg som är dålig.
+1
Janne Nordin
-07 E200 Kompressor Kombi
-18 E200 Kombi
-04 Ducati 998S Final Edition
-07 E200 Kompressor Kombi
-18 E200 Kombi
-04 Ducati 998S Final Edition
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest