Mimmi wrote:Hej!
Det dröjer nog ett antal år till dess att någon finner det motiverat att lägga så mycket arbete på en 203 så som Kentapenta gör med sina klenoder. Så med det i åtanke tycker jag inte att Du fuskar, det är ju inte direkt någon ovanlig modell Du har. Om det däremot varit någon sällsynt speciell modell som varit 100% perfekt i interiören exempelvis, då kanske Du skulle gjort vid rosten på ett annat sätt.
Det känns bara verkligen inte bra inombords att göra så här, men jag inser att de här hjulhusen inte går att rädda, det är egentligen ett byte som gäller om man skall få det bra, och då är fortfarande resten av bilen fruktansvärt rostig, det får bli konstgjord andning, tanken är åtminstone i teorin att zinken borde fungera som offeranod ett tag och om man dränker det i linolja så kommer inte fukten till plåten lika fort.....
Den är med andra ord ungefär lika rostig som jag räknade med när jag köpte den. Den är därmed också degraderad till sin ursprungliga uppgift, det vill säga att brukas upp de sista milen till dess att den är för murken för att vara trafikduglig, alternativt att någon alltför dyr reparation gör det omotiverat att fortsätta.
Jag blev så förvånad på de ställen jag kollade över att den ändå inte var värre så jag tänkte fixa upp det yttre hjälpligt ett tag, men nu är det uteslutet, så på sätt och vis var det väl bra att jag var tvungen ta ner tanken så jag insåg det....
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85