Hej!
Farsgubben fick till slut tag på sin drömbil, en 600SE -92 med mkt utrustning.
El problemen lät ju dock inte dröja på sig.
Säkringen till blinkers gick så fort man stoppade i den, sen går säkringen till AC kupefläkt (säkring under huven) och centrallås säkringen i skuffen en kort stund efter att man slagit på tändningen.
Jag upptäckte att någon varit och grottat med kombi relät till blinkersen så de har jag bytt och nu funkar således blinkers igen, men de övriga problemen kvarstår.
Finns det någon gemensam nämnare för dessa elfel, iom att alla uppstod på samma gång?
Tacksam för alla inputs! /Mvh Wille
Elspöken 600SE
- DieselThomsen
- Hedersmedlem
- Posts: 1217
- Joined: Sat 07 Jun, 2008 00:47
- Location: Nyköping
- Contact:
Elspöken 600SE
W164 320 CDI 4matic -06, 723U CUBANITE SILVER
W203 320 CDI Manuell -05, 747U PERLITE GRAY
W123 200 (OM603.960) -82, 940 MARINEBLAU
W203 320 CDI Manuell -05, 747U PERLITE GRAY
W123 200 (OM603.960) -82, 940 MARINEBLAU
Re: Elspöken 600SE
Centrallåssäkringen misstänker jag att kan tyda på en bränd elmotor i PSE-enheten under baksätet. Den borde dock inte ha nåt samband med säkringen till kupéfläkten. W140 som inte fått massor av kärlek är skojiga djur....
- DieselThomsen
- Hedersmedlem
- Posts: 1217
- Joined: Sat 07 Jun, 2008 00:47
- Location: Nyköping
- Contact:
Re: Elspöken 600SE
Tänkte jag skulle återkoppla här efter vinterns felsökningar.
Farsan körde ut bilen till en kamrat som f.ö är gammal MB mek. Han smällde i en automatsäkring för att enklare kunna felsöka och då tog det eld under baksätet...
Det var PSE enheten som gick upp i rök, bilen klarade sig så när som på förstörda el-anslutningar till pumpen.
Jag Ebayade hem en begagnad pump från staterna, komplett med kontakter och allt så vi kunde skarva ihop de. Dock visade det sig att denna pump var helt utsliten, vi försökte bygga en hel pump av två och fick allt att funka...i 2 dar sen gick det inte att låsa bilen. Därimot fungerade precis ALLT annat, såsom softclose på dörrar etc.
Så jag fick vackert ta hem en tredje pump, som visade sig vara spräckt i botten...så nu sitter det alltså pumpdelar från 3 pumpar i bilen men än så länge fungerar det (ta i trä).
Farsan körde ut bilen till en kamrat som f.ö är gammal MB mek. Han smällde i en automatsäkring för att enklare kunna felsöka och då tog det eld under baksätet...
Det var PSE enheten som gick upp i rök, bilen klarade sig så när som på förstörda el-anslutningar till pumpen.
Jag Ebayade hem en begagnad pump från staterna, komplett med kontakter och allt så vi kunde skarva ihop de. Dock visade det sig att denna pump var helt utsliten, vi försökte bygga en hel pump av två och fick allt att funka...i 2 dar sen gick det inte att låsa bilen. Därimot fungerade precis ALLT annat, såsom softclose på dörrar etc.
Så jag fick vackert ta hem en tredje pump, som visade sig vara spräckt i botten...så nu sitter det alltså pumpdelar från 3 pumpar i bilen men än så länge fungerar det (ta i trä).
W164 320 CDI 4matic -06, 723U CUBANITE SILVER
W203 320 CDI Manuell -05, 747U PERLITE GRAY
W123 200 (OM603.960) -82, 940 MARINEBLAU
W203 320 CDI Manuell -05, 747U PERLITE GRAY
W123 200 (OM603.960) -82, 940 MARINEBLAU
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests