jbw wrote:Hej!
Är backljusen original? ser snyggt ut. Rollon påminner om den som satt i min S202.
Det är Hella-kartonger, men ska kolla mer noga vad som står på, bild kommer!
Psycho
jbw wrote:Hej!
Är backljusen original? ser snyggt ut. Rollon påminner om den som satt i min S202.
skaunejohan wrote:min åsikt e helt klart att behålla orginal, såg även att du funderade på att bytta motor, du kan ju istället trimma din om617 eller stoppa i en snöppet nyare diesel som trimmas (om602 eller om605)
Mattileinen wrote:I större gupp tog det i för mig med både 205/55 225/50, det tog i innerskärmen först och främst. Vet inte om du har sådana.
Valsat kanten sen efter det och då gick det bättre.
psycho wrote:En M117 hade varit tidsenligt, typ 560 men som sagt vintern får gå först. Bilen har gått 51 000 mil, precis lagom. Det som är slitet vad jag vet är klumpen, den känns lite trög på nått sätt. Lär få reda på mer när den servas nästa vecka.
Det är faktiskt extra kul att den har den utrustning som man tar för givet i dag. Kör med den dagligen i väntan på ytterligare ett bilköp och det fungerar hur bra som helst. Förvånansvärt tyst för att vara en så gammal bil. Jämför man med våra svenska märken från samma tid blir det tydligt varför en Mercedes kostade så mycket. Enda vettiga utmanaren på den tiden var nog Ford Granada 2.8i Ghia, men dom har ju förenats med naturen för länge sedan.
Bild på motor vad önskat.
Ytterligare en efterlysning: Ett bagage skydd/rollo vore trevligt att få tag på
Psycho
pasi wrote:psycho wrote:En M117 hade varit tidsenligt, typ 560 men som sagt vintern får gå först. Bilen har gått 51 000 mil, precis lagom. Det som är slitet vad jag vet är klumpen, den känns lite trög på nått sätt. Lär få reda på mer när den servas nästa vecka.
Det är faktiskt extra kul att den har den utrustning som man tar för givet i dag. Kör med den dagligen i väntan på ytterligare ett bilköp och det fungerar hur bra som helst. Förvånansvärt tyst för att vara en så gammal bil. Jämför man med våra svenska märken från samma tid blir det tydligt varför en Mercedes kostade så mycket. Enda vettiga utmanaren på den tiden var nog Ford Granada 2.8i Ghia, men dom har ju förenats med naturen för länge sedan.
Bild på motor vad önskat.
Ytterligare en efterlysning: Ett bagage skydd/rollo vore trevligt att få tag på
Psycho
fint Vad är det för vajer som går runt halva motorutrymmet från gaslänkaget? eftermonterad farthållare? Har du lust att ta bild på vaacumslangarna/rören i lite mer närbild, nån klåpare har skarvat och kopplat i mina så jag tror att nåt är fel.. min låda slirar mellan alla växlar innan den "greppar".. Har du provat hur din beter sig om man rycker loss vaacumslangen till lådan? misstänker att jag har nåt fel i vaacumet med.. skulle varit kul och jämfört lite, vill inte ta ner lådan i första läget
psycho wrote:Mattileinen wrote:I större gupp tog det i för mig med både 205/55 225/50, det tog i innerskärmen först och främst. Vet inte om du har sådana.
Valsat kanten sen efter det och då gick det bättre.
Tack för bra svar. Verkar lite väl med 8" fram på 123. Bättre med 7,5" enligt ett amerikanskt form.Vill inte valsa kanter mm. Så jag släpper nog dom fälgarna och letar vidare. Ett par 15" Barocker skulle sitta fint, någon som vill sälja? Några snygga 16" tidstypiska BBS eller Rial kan jag också tänka mig.
Psycho
Marie wrote:Uj, uj, uj..... Den hänger ju på gumpen som en skadskjuten anka, och markerar revir som den värsta Jaguar!....
pasi wrote:Den är riktigt fin din bil Hoppas du får ordning på lådan.. annars får du göra som jag, renovera ventilpaketet
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests